یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  05:08 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Modeling a supply chain using a network of queues
عنوان فارسی مقاله: مدلسازی زنجیره تأمین با استفاده از یك شبكه صفی.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، یك زنجیره تأمین بعنوان یك شبكه ی صفی دو نهاده ای سه مرحله ای نشان داده شده است. سفارش ورودی به زنجیره تأمین بوسیله دو متغیر تصادفی نشان داده می شود، یك متغیر برای زمان وقوع و دیگری برای مقدار اجناسی كه به یكدیگر تحویل داده می شوند. هدف مقاله حاضر، محاسبه حداقل زمان پاسخگویی برای تحویل كالاها به مقصد نهایی در امتداد سه مرحله شبكه می باشد. میانگین تعداد كالاهایی كه می توانند طی حداقل زمان پاسخگویی تحویل داده شوند، ظرفیت مطلوب شبكه ی صفی را تشكیل می دهد. پس از اینكه بوسیله آخرین رویداد ( یك صف و سرور آن) در هر مرحله از شبكه صفی خدمت رسانی گردید، برای مسیریابی كالاها در رویداد مناسب مرحله بعدی، تصمیمی اتخاذ می گردد كه می تواند حداقل زمان پاسخگویی را بوجود آورد.     
كلیدواژه: میانگین طول های صف، متوسط زمان های پاسخگویی، متوسط زمان های انتظار، بهره برداری ها، احتمال رشد پایدار، ‌زنجیره تأمین
1. مقدمه:
1.1 نمای كلی
سالهای زیادی است كه مدل های صف برای بررسی مسائل زنجیره ی تأمین مورد استفاده قرار گرفته اند. در دهه ی 40، مدل های صف بمنظور حل دسته ی وسیعی از مسائل تداخل دستگاه مورد استفاده قرار گرفت، یعنی چند نفر تعمیركار بایستی برای نگهداری مناسب سیستم تخصیص داده شود، یا چه تعداد اپراتور تلفن برای رسیدگی به تلفن های ترافیك موردنیاز هستند. مدل های صف برای بررسی مبادلات مربوط به تعداد خدمت رسان ها در مقابل زمان انتظار مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. بدیهی است كه اگر تعداد خدمت رسان ها زیاد باشد، هزینه ی خدمت رسان ها بالاست، ولی زمان انتظار (هزینه ی وقت تلف شده ی مشتری) پایین است.
مدل های صف بمنظور كمینه ساختن هزینه ی كسب و كار تعداد بهینه ی نقاط مشتری/ خدمات سفارش (خدمت رسان ها) را محاسبه می كنند. این مدل، نرخ متوسط ورود سفارشات، نرخ متوسط خدمات مشتری، هزینه به كسب و كار زمان انتظار سفارش (عدم رضایت مشتری)، و هزینه به اداراه مكان های خدمات مشتری را در نظر می گیرد. مدل های صف برای كسب اطلاعات قبلی نه تنها در رابطه با معیارهای سنجش عملكرد نظیر طول صف، زمان های پاسخگویی و زمان های انتظار بلكه سایر معیارهای سنجش عملكرد مانند (آ) احتمال اینكه تأخیر روی خواهد داد، (ب) احتمال اینكه تأخیر كل بیشتر از یك مقدار از پیش تعیین شده می باشد، (ج) احتمال اینكه تمامی تسهیلات خدماتی بیكار خواهد ماند، (د) زمان تلف شده ی مورد انتظار كل تسهیلات، و (ه) احتمال فواصل ناشی از انطباق انتظار ناكافی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مسائل صف شامل تعیین تعداد مناسبی از تسهیلات خدماتی برای تأمین تقاضای مورد انتظار و تعیین كارایی خدمت رسان ها و تعداد خدمت رسان های مختلف در تسهیلات خدماتی می باشند [1]. سوری  [2]، كاربرد نظریه ی صف را برای ارائه ی راه حل های مسائل زنجیره تأمین پیشنهاد داد.


   


نظرات()  

ساعت مچی زنانه

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic