دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  06:02 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: The use of salivary cytokines as a screening tool for oral squamous cell carcinoma: A review of the literature
عنوان فارسی مقاله: کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اسکواموس سل کارسینومای دهان (OSCC) شایع ترین نو سرطان سر و گردن است. میزان بقای ۵ ‏- ساله این سرطان طی دو دهه گذشته همچنان کمتر از50% باقی مانده است و لذا ابداع روش های جدید برای تشخیص زود هنگام آن ضروریست. بزاق برای تشخیص برخی بیماری های سیستمیک استفاده می شود و کاربرد آن در تشخیص OSCC تحت بررسی است. از میان ترکیبات متعدد بزاق که در تشخیص OSCC استفاده میشوند، شواهد فراوانی در ارتباط با کاربرد سایتوکاین ها وجود دارد. در برخی مطالعات تولید بیش از حد سایتوکاین های پیش التهابی و پرو - آنژیوژنیک توسط سلول های OSCC گزارش شده است و نقش سایتوکین ها در پیشرفت و آنژیوژنز تومور به خوبی شناخته شده است. با این حال، بسیاری از بیماری های التهابی و اختلالات ایمونولوژیک می توانند بر سطح سایتوکاین های موجود در سرم و بزاق اثر داشته باشند. در این مقاله به بررسی مروری مطالعاتی که در این زمینه منتشر شده اند و برخی نقاط فوت و ضعف آنها پرداخته شده است.  
‏کاربرد سایتوکین های بزاق در غربالکری اسکواموس سل کارسینوما دهان
‏مقدمه:
‏سرطان دهان 80% تا 90% از سرطانهای سر و گردن را تشکیل مددهد و شایع ترین تومور(%OSCC (%80 -90 است. در سراسر جهان با وجود پیشرفت های درمانی، میزان بقای ۵ ‏ساله سرطان سر و گردن طی دو دهه گذشته همچنان کمتر از۵٠ ‏درصد باقی مانده است. مشکلات ناشی از متاستاز، عود موضعی و مشکلات درمانی که بدلیل مراجعه دیر هنگام بیمار بوجود می آ ید، مانع اصلی درمان OSCC میباشند. بنابراین، تشخیص زودرس یک روش ارزشمند در بهبود نتایج درمان و  در نتیجه افزایش طول عمر بیمار است.



   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  05:18 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Exchanging courses between different Intelligent Tutoring Systems: A generic course generation authoring tool
عنوان فارسی مقاله: تبادل دوره آموزشی بین سیستم های آموزش هوشمند مختلف: ابزارهای آماده سازی ایجاد دوره های آموزشی جامع.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در سال های اخیر تلاش های زیادی به منظور ایجاد سیستم آموزشی هوشمند انجام شده که نزدیک به روش تدریس انسان باشد. بعضی از مضرات سیستم هایی که قبلا ایجاد شده اند، غیرممکن بودن اشتراک دوره های آموزشی بین سیستم های آموزشی هوشمند مخلف و مشکل در ایجاد آن ها بوده است. زمانی که سیستم آموزشی هوشمند ایجاد شد، ایجاد یک دوره آموزشی جدید به عنوان کارپرهزینه ای می باشد که نیازمند دخالت بسیاری از افرادی که در حوزه های مختلف کارشناس هستند، می باشد. در این مقاله ابزارهای مناسب قابل توسعه و کامل به منظور ایجاد دوره های اموزشی برای سیستم های اموزشی هوشمند مختلف نشان داده می شود. این ابزارهای مناسب، امکان ایجاد دوره های آموزشی را برای انواع متفاوتی از سیستم های اموزشی هوشمند فراهم می کند. زمانی که یک دوره آموزشی ایجاد شد، می توان ان را به سیستم آموزشی هوشمند دیگری انتقال داد، و از مدل غالبی که آن دوره اموزشی ارائه می کند، استفاده مجدد کرد. نمونه ابزارهای مناسب، با دو سیستم آموزشی هوشمند ساده تست شدند. 
کلیدواژه: سیستم آموزشی هوشمند، ابزارهای مناسب، جامع، ابررسانه، نظریات طرح آموزشی
1. مقدمه:
سیستم های آموزشی هوشمند (ITS) سیستم های مبتنی برکامپیوتر می باشند که آموزش مجزایی را برای دانشجویان ایجاد می کند. در حدود 20 سال پیش، پژوهش انجام شده توسط بنجامین بلوم و افراد دیگر نشان داد که دانشجویانی که آموزش های یکطرفه را دریافت می کنند دو انحراف معیار بهتری را نسبت به دانشجویانی که در کلاس های سنتی حضور می یابند، به اجرا در می آورند. یعنی، متوسط دانشجویان آموزش دیده به اندازه 2% دانشجویان سطح بالایی که در کلاس های سنتی اموزش می بینند، می باشد. علاوه بر این تحقیقات بر روی سیستم های نمونه نشان می دهد که دانشجویانی که از طریق ITS آموزش می بینند معمولا یادگیری شان سریعتر بوده و یادگیری ان ها از نظر بهبود عملکرد بهتر از دانشجویان آموزش دیده در کلاس می باشد.


   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  04:02 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Implant treatment in patients with osteoporosis
عنوان فارسی مقاله: درمان ایمپلنت دندان در بیماران با پوکی استخوان.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پوکی استخوان بویژه در زنان یائسه بسیار شایع است. این بیماری با کاهش توده و استحکام استخوان مشخص میشود. پوکی استخوان میتواند استخوان فک را درگیر کند که به عنوان یک کنترل اندیکاسیون احتمالی قرار دادن ایمپلنت دندان مطرح است. در این مقاله مروری به بررسی اثر پوکی استخوان بر اسئواینتگریشن ایمپلنت پرداخته شده است. مدلهای تجربی نشان داده اند که پوکی استخوان بر روند اسئواینتگریشرن تاثیر منفی میگذارد، که این تاثیر با درمان مناسب برگشت پذیر است. با این حال، مطالعات انجام شده در بیماران با پوکی استخوان نشان داده اند که طول عمر ایمپلنت در این افراد نسبت به افراد سالم تفاوت ندارد. بر این اساس، پوکی استخوان را نمی توان بعنوان یکی از عوامل منع قرار دادن ایمپلنت در نظر گرفت. بیس- فسفونات های خوراکی متداولترین داروی مورد استفاده برای درمان پوکی استخوان است. گرچه مواردی از نکروز استخوان فک در بیماران تحت درمان با بیس فسسفونات ها گزارش شده است، اما این موارد بسیار نادرند و معمولآ با مصرف وریدی بیس- فسفونات در مبتلایان به نئوپلاسرم با سایر بیماری های جدی دیده میشود. با این حال، بیماران تحت درمان با بیس- فسفوناتها باید نسبت به احتمال بروز چنین عوارضی مطلع شوند و در موارد تجویز این داروها باید از آنها رضایت نامه گرفته به نظر میرسد که توقف مصرف بیس- فسفوناتها قبل از قرار دادن ایمپلنت ضروری نمیباشد. 
مقدمه:
‏پوکی استخوان یک بیماری سیستمیک اسکلتی است که با کاهش استحکام استخوان و افزایش خطر شکستگی مشخص میشود(ا). پوکی استخوان بیماری بسیار شایعی است و در سراسر جهان حدود ٣٠٠ ‏میلیون نفر به آن مبتلا هستند.


   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  03:55 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Influence of calcium hydroxide intracanal medication on bond strength of two endodontic resin-based sealers assessed by micropush-out test
عنوان فارسی مقاله: اثر داروی داخل کانال هیدروکسید کلسیم بر استحکام باند دو سیلر مبتنی بر رزین اندودنتیک.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
 کاروالهو و همکاران ( ٢٠١٣ ‏) تاثیر خمیر کلسیم هیدروکساید (CH) به عنوان داروی داخل کانال را بر استحکام باند سیلرهای (AH) AH Plus و اپیفانی (EP) به عاج ریشه مورد ارزیابی قرار دادند. روش تحقیق: تعداد 6٠ ‏کانال پالاتال مربوط به مولرهای اول انسان با استفاده از یک سیستم چرخشی آماده سازی شد. در 50% نمونه ها از آب مقطر (گروه کنترل) و در سایر نمونه ها از CH (گروه آزمایش) به عنوان داروی داخل کانال بمدت ١٢ ‏روز استفاده شد. پس از خارج کردن CH هر یک از گروه ها بر اساس نوع سیلر (AH ‏یا EP ‏) به دو زیر گروه تقسیم شدند. 
‏گروه های کنترل: 
‏- آب مقطر/ سیلر (AH/CH-) AH 
‏- آب مقطر/ سیلر (EP/CH-) EP 
‏گروه های آزمایش: 
‏- کلسیم هیدروکسید/ سیلر (AH/CH+) AH
‏- کلسیم هیدروکسیدا سیلر (EP/CH+) EP
‏تمام نمونه ها تحت آزمایش با سرعت 0/5 mm/min  ‏قرار گرفتند. داده های بدست آمده با استفاده از آنایز واریانس و آزمون Tukey ‏با سطح اطمینان 95% آنالیز آماری شدند. 
‏طبق نتایج این مطالعه: 
‏- استفاده از کلسیم هیدروکساید تنها بر سیلر AH ‏تاثیر معنی دار (P<0.5) نشان داد، بطوری که استحکام باند از 19/7±4/5 MPa ‏در گروه AH/CH- ‏به 23/8±2/5 MPa ‏در گروه AH/CH+ ‏افزایش یافت. 
‏- داروی کلسیم هیدروکساید بر سیلر EP ‏اثر قابل توجهی نداشت، بطوری که استحکام باند در گروه EP/CH- ‏برابر با 1/5±0/9 MPa  ‏و در گروه کلسیم EP/CH+ ‏برابر با 1/8±0/5 MPa ‏بدست آمد و بین دو گروه تفاوت معنی دار مشاهده نشد. 
‏- استحکام باند در هر دو گروه سیلر EP نسبت به هر دو گروه سیلر AH ‏بطور قابل توجهی کمتر بود .(P<0.05)
‏نتیجه گیری: استفاده از کلسیم هیدروکساید بعنوان داروی داخل کانال بمدت 14 ‏روز بر استحکام باند سیلر AH ‏به عاج ریشه تاثیر مثبتی داشت اما تاثیر آن بر سیلر EP غیر قابل توجه بود. در هر دو حالت استفاده یا عدم استفاده از داروی داخل کانال، سیلر AH ‏نسبت به سیلر EP ‏استحکام باند قویتری را نشان داد. ‏
مقدمه:
برای موفقیت درمان اندودنتیک، پرکردن کامل سیستم کانال ریشه با مواد زیست- سازگار و پایدار از نظر ابعادی یک فاکتور مهم میباشد. البته با وجود تعداد فراوان تکنیکها و مواد  موجود، پرکردن کامل کانال ریشه همچنان یک امر پرچالش باقی مانده است. سیلرهای رزینی با قابلیت باندینگ ادهزیو جهت درمانهای اندودنتیک ابداع شدند که می توانند کیفیت پرکردن کانال ریشه را بهبود دهند.


   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  02:10 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Current trends in library and information studies curricula around the world
عنوان فارسی مقاله: روش های جدید در کتابخانه ها و دوره های آموزشی بررسی اطلاعات در سرتاسر جهان.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ظهور اینترنت و دسترسی سریع و آسان توسط اینترنت به مجموعه گسترده ای از منابع اطلاعات دیجیتالی، روش هایی را که کاربران با منابع اطلاعاتی سرو کار دارند در سطح گسترده ای تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به عنوان کاربر اطلاعات، مستقل تر کرده است. کتابخانه ها که زمانی کنترلی انحصاری بر روی انتقال اطلاعات داشته اند هم اکنون به عنوان منبع اطلاعاتی کوچکی برای کاربران مد نظر قرار می گیرند. این پیشرفت ها تغییرات قابل توجهی را در الگوه های اطلاعاتی ایجاد کرده اند که از رویکرد سیستم محور که تمرکزش بر روی چگونگی کارکرد سیستم بوده است به یک رویکرد فردمحور که به بررسی سیستم به گونه ای که توسط کاربر مد نظر می باشد تغییر یافته و تمرکزش را بر روی نیازهای اطلاعاتی و عملکردی کاربر قرار می دهد. این تغییر الگو، مجموعه اطلاعات و نقش تخصصی اطلاعات و ماهیت فعالیتشان را تغییر داده است. در واکنش به ماهیت رو به تغییر اطلاعات، کتابخانه ها و علوم اطلاعات (LIS) ،آموزش تغییرات قابل توجهی را با گذشت سال ها داشته است. هدف این مطالعه بررسی این مورد می باشد که تا چه حدی تغییرات در کانون الگوی اطلاعاتی در دوره LIS بازتاب داده شده است، به عبارت دیگر تا چه حدی دوره LIS با رویکرد کاربر محوری تطبیق می یابد.
ص 2
بررسی تحقیقات
آموزش کتابخانه ای امروزی در سال 1887 زمانی که ملویل دوی اولین دانشکده را برای آموزش کتابداران حرفه ای در دانشگاه کلمبیا تاسیس کرد، آغاز شد. چندین دانشکده کتابداری دیگر نیز در ایالات متحده و بریتانیا در دو دهه اول قرن بیستم تاسیس شد. (Mortazaie and Naghshineh, 2002; Torstensson, 2002). تا این زمان نظریه کلی در این رشته وجود داشت که در تحصیلات کتابخانه ای می بایست تجدید نظر گردد. این افکار به درخواست شرکت Carnegie منجر به تحقیقاتی شد که ساختار جدیدی را برای آموزش کتابخانه ای بر مبنای سیستم دانشگاهی مطرح کرد.


   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  02:04 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Knowledge, attitude, and practice of medical doctors towards periodontal disease
عنوان فارسی مقاله: آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان عمومی در مورد بیماری های پریودنتال.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این پژوهش با هدف بررسی آگاهی پزشکان عمومی از ارتباط بیماری پریودنتال با سلامت عمومی انجام شد. همچنین عملکرد پزشکان در توصیه بیماران به انجام درمان های دندانپزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مطالعه مقطعی 269 پزشک مشغول به طبابت در ناحیه نلور ‏به صورت تصادفی انتخاب شدند‏. آگاهی پزشکان در زمینه رابطه متقابل بین بیماری های پریودنتال و سلامت عمومی طی مصاحبه و با استفاده از یک پرسشنامه ارزیابی شد. داده های حاصل آنالیز شد و بر حسب درجه ارائه گردید‏. تمام پزشکان ( 100%) نسبت وجود ارتباط بین سلامت دهان و سلامت عمومی آگاه بودند ‏. اما تنها 10% از پاسخ دهندگان بیماران خود را ‏بدون درخواست بیمار به دندانپزشک ارجاع می دادند تعداد بسیار کمی از پاسخ دهنگان ( 23.3%) در مورد شاخه های مختلف دندانپزشکی اطلاعاتی داشتند. غربالگری و ارجاع توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی می تواند ‏با ترغیب بیماران به دنبال گیری مراقبت های دهان و دندان بر سلامت عمومی آنها سودمند باشد. بنابراین لازم است درباره اهمیت بهداشت دهان و دندان به عنوان بخشی از سلامت عمومی به پزشکان آموزش داده شود. 
‏مقدمه:
‏بهداشت دهان و دندان، بخش مهمی از سلامت عمومی است. عموما تصور می شود که بیماری های دهان تنها محدود به حرفه دندانپزشکی است. ‏هم از جنبه های دانشگاهی و تحقیقاتی و هم در زمینه درمانی، ارتباطات محدودی بین دندانپزشکان و سایر حرفه های مرتبط با سلامت وجود دارد (ا). بهداشت دهانی نامناسب انعکاسی از عدم توجه اجتماع به سلامت دهان و دندان است( ٢ ‏)، براین اساس لازم است پیشگیری از بیماریهای دهان هم در کشورهای عقب افتاده و هم در کشدورهای توسعه یافته به عنوان یک اولویت بهداشتی درنظر گرفته شوذ. مستندات غیر قابل تردید نشان داده اند که بین بیماری پریوذنتال با برخی بیماری های سیستمگ مهم از جمله دیابت( ٣ ‏)، برخی مشکلات دوران بارداری( ٤ ‏)، بیماریهای قلبی- عروقی(5)، بیماریهای تنفسی(6)، استئوپروزیس(7)، آرتریت روماتوئید( ٨ ‏) و سرطان ارتباط وجود دارد.



   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  01:17 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Newer Root Canal Irrigants in Horizon: A Review
عنوان فارسی مقاله: محلول های جدید شستشوی کانال ریشه.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هیپو کلرید سدیم با وجود برخی معایب، شایع ترین شوینده اندودنتیک است. شوینده های موجود فاقد تمام ویژگیهای ایده آل میباشند. از این رو برخی مواد جدید بمنظور جایگزینی شوینده های فعلی در دست مطالعه اند. در این مقاله به بررسی مروری شوینده های جدید، مزایا و محدودیت های آنها برداخته شده است. 
‏کلیدواژه: باکتری های کانال ریشه ، شوینده های کانال ریشه ، فتودینامیک ترابی ، کلرهگزیدین ، هیپوکلرید سدیم ، EDTA ‏، شوینده های جدید کانال ریشه 
مقدمه:
‏کیفیت فایل های اندودنتیک اینسترومنتهای چرخشی،
‏محلولهای شوینده و چلاتورها (chelating agents) که برای پاکسازی، شکل دهی و ضدعفونی کانالهای دچار عفونت بکار برده می شوند، در موفقیت و طول عمر درمانهای اندودنتیک نهق مهمی دارند. مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و انسان میکروارگانیسرم ها را عامل ایجاد و تداوم بیماریهای پالپ و پری اپیکال نشان داده اند( ٢ ‏- ١ ‏). حذف میکروارگانیسم ها از کانالهای عفونی یک کار پیچیده است. حذف عفونت پیش از پرکردن کانال، شانس موفقیت درمان را بالا می برد. برعکس، در صورت باقی ماندن یا نفوذ مجدد میکروارگانیسم ها بداخل کانال پس از پرکردگی یا آبچوریشن کانال، خطر شکست درمان افزایش می یابد( ۵، 6‏). بمنظور کاهش تعداد میکروارگانیسم های سیستم کانال ریشه از روشهای مختلف اینسترومنتیشن، شستشوی کانال و داروهای داخل کانال استفاده می شود. عوامل شیمیایی همراه با اینسترومنتیشن با هدف پاکسازی کامل تمام سطوح سیستم کانال ریشه، رکن اساسی درمان اندودنتیکلرا تشکیل میدهد(ا). شستشوی کانال تکمیل کننده اینسترومنتیشرن است که به حذف بقایای بافتی و میکروارگانیسم ها کوک میکند( ٨ ‏). برای رسیدن به این هدف، روش شستشوی کانال نقش مهمی دارد( ٩،١٠ ‏). نتایج حاصل از شستشوی کانال به عملکرد ماده شوینده و قابلیت تماس با میکروارگانیسم ها و باقی مانده های بافتی بستگی دارد( ٢ ‏ا، ١١ ‏).



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


   


نظرات()  
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394  01:07 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Osteoporosis, jawbones and periodontal disease
عنوان فارسی مقاله: پوکی استخوان، استخوان های فک ، بیماری های پریودنتال.
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ارتباط پوکی استخوان (استئوپروزیس) و اختلالات استخوان های فک موضوع قابل بحثی است. پوکی استخوان و بیماری های پریودنتال هر دو نوعی بیماری تحلیل استخوان هستند. به عنوان یک فرضیه، پوکی استخوان عامل خطر برای پیشرفت بیماری پریودنتال است و بالعکس، بیماری پریودنتال می تواند زمینه ابتلا به استئوپروز باشد. 
‏مدل های فرضی در توضیح این ارتباط وجود دارد: تصور می شود کاهش تراکم توده استخوانی ناشی از پوکی استخوان ممکن است تحلیل استخوان آلوئول ناشی از پریودنتیت را تسریع کند و در نتیجه تهاجم باکتری های پریودنتال را تسهیل نماید. باکتری های مهاجم می توانند بطور مستقیم با آزاد سازی انواع توکسین و بطور غیرمستقیم با ترثسح واسطه های التهابی موجب تغییر در هموستاز طبیعی بافت استخوان، افزایش فعالیت استئوکلاست ها و کاهش موضعی و سیستمیک تراکم استخوان شوند. مطالعاتی که به بررسی ارتباط بین این دو وضعیت پرداخته اند، بدلیل تفاوت در روس مطالعه، حجم نمونه و شاخص های مورد استفاده نتایج متناقضی را نشان داده اند. در مقاله حاضر به بررسی مروری مطالعاتی که ارتباط پوکی استخوان با اختلالات دهان از جمله تحلیل استخوان فک، بیماری های پریودنتال و از دست دادن دندان را مورد بررسی قرار داده اند، پرداخته شده است. 
‏برای روشن شدن ارتباط بین از دست رفتگی استخوان بطور سیستمیک و بطور موضعی در نواحی دهانی و نیز برای تعیین نقش دندانپزشکان در شناسایی خطر پوکی استخوان انجام مطالعات کنترل شده مورد نیاز است.  
‏ پوکی استخوان، استخوان های فک ، بیماری های پریودنتال
‏مقدمه:
پوکی استخوان (OP) بیماری سیستمیک اسکلتی است که با کاهش توده استخوانی و ضایعات ساختار میکروسکوپی بافت استخوان و در نتیجه افزایش شکنندگی و مستعد شدن به شکستگی استخوان مشخص میشود. در گذشته، OP یک فرایند فیزیولوژیکی مرتبط با افزایش سن در نظر  گرفته می شد، اما امروزه به عنوان یک بیماری مزمن چذد علتی شناخته



   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:21 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Improving Jacobi and Gauss-Seidel Iterations
عنوان فارسی مقاله: بهبود تکرارهای ژاکوبی و گاوس – سایدل.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
زمانیکه تکرارهای ژاکوبی یا گاوس – سایدل همگرا می توانند برای حل سیستم های معادلات خطی مورد استفاده قرار گیرند، سوالی که مطرح می شود این است که چگونه نرخ های همگرایی تحت تاثیر قرار می گیرند در صورتیکه سیستم اصلی با اجرای حذف گوس اصلاح شود. ثابت می کنیم که در صورتیکه ماتریس تکرار اولیه نامنفی باشد، در اینصورت چنین حذف همگرایی را بهبود می بخشد. نتایج ما، نتایج موجود در مقاله [4] را بسط می دهند.





   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:18 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Type of Task and Type of Dictionary in Incidental Vocabulary Acquisition
عنوان فارسی مقاله: نوع فعالیت و نوع لغت نامه در فراگیری لغات به صورت تصادفی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این بررسی، تاثیر فعالیت های درک درک محور و تولید محور در فراگیری لغات به صورت تصادفی در ارتباط با استفاده از لغت نامه های تک زبانه و دو زبانه و همچنین مد نظر قرار دادن جنسیت و دو زبانه بودن افراد، مورد بررسی قرار می گیرد. برای رسیدن به این هدف، 161 دانشجوی دانشگاه زبان خارجی انگلیسی در ایران دعوت شدند تا متنی را بخوانند که دارای 12 لغت ناشناخته بوده و تمارین مورد نظر مربوط به آن را حل کنند. به افراد اطلاع داده شده بود که آن ها اجازه دارند تا از لغت نامه که از قبل تهیه شده بود، برای جستجوی معنی لغت مورد نظر استفاده کنند. نتیجه آزمون واژگان فوری وتاخیری نشان داد که افرادی که از لغت نامه تک زبانه (انگلیسی به انگلیسی) استفاده می کنند نتایج بهتری را در حفظ کلمات بدون در نظر گرفتن جنسیت و دوزبانه بودن افراد داشته اند
کلیدواژه : واژه های تصادفی، حفظ،،  دوزبانه بودن و جنسیت
1- پیشینه
فراگیری موثر لغت نامه زبان دوم دارای اهمیت خاصی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی می باشد که این افراد به طور مستمر با وجود سال های مطالعه واژگان کم ارزش تری را فرا می گیرند.
در مراحل اولیه فراگیری زبان خارجی، دانشجویان چند هزار لغتی را که دارای کاربرد گسترده می باشند یاد می گیرند. بسیاری از این کلمات به طور متناوبی در مواد آموزشی که، مد نظر می باشند به کار می روند که بسیاری از آن ها به آسانی قابل فراگیری می باشند. به هر حال حجم لغات در اندازه 2000 کلمه برای حرفه ای شدن در یک زبان کافی نمی باشد. برای نمونه در ارتباط با خواندن، تخمینی از تعداد کلمات مورد نیاز، برای درک متون خاص متفاوت می باشد.اما یک توافق کلی وجود دارد که 5000 کلمه پایه به عنوان حداقل شرایط می باشد اما برای خواندن متون غیر تخصصی علمی  محدوده وسیع تری از لغات مورد نیاز می باشد. فراگیری اتفاقی این کلمات تا حدی امکان پذیر نمی باشد زیرا ان ها اغلب در مواد آموزشی زبان خارجی واقع نمی گردند.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  12:13 ب.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: COPULE AND THEIR USES
عنوان فارسی مقاله: کوپلاس (پیوند) و کاربرد آن.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این بررسی در مورد کوپلاس، بعضی از جنبه هایی از کوپلاس، خصوصیات آنرا مد نظر قرار داده که تاکیدی بر روی ارتباط آن با آمار و پیوند آن با مراحل مارکوف و پیش بینی شرطی دارد. 
1. کوپلاس چیست؟
کوپلاس در سال 1959 توسط اسکلار معرفی شد. امروزه تحقیقات بر روی کوپلاس بسیار گسترده می باشد. خواننده در درجه اول، به کتاب های معتبر و بررسی های افرادی چون شویزر، اسکلار و نلسون ارجاع می گردد. همچنین کتاب های نوشته شده توسط جو و هاتچینسون و لی شامل اطلاعات مهمی می باشد؛ به این ترتیب مجموعه ای از مقالات و موضوعات آن ها، زمانی که نیاز به آن ها احساس می گردد، مد نظر قرار می گیرند. مقاله کنونی به معرفی بعضی از ویژگی ها و کاربردهای کوپلاس، حتی مواردی که دارای ارتباط نزدیک با موضوع نمی باشند، می پردازد. البته نمی توان وانمود کرد که وسعت یا تشابه عمیقی در آثار ذکر شده وجود دارد.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  09:09 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: University Course Timetabling with Genetic Algorithm: a Laboratory Excercises Case Study
عنوان فارسی مقاله: زمانبندی دوره تحصیلی دانشگاه با الگوریتم ژنتیک، بررسی موردی تجارب آزمایشی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به شرح کاربرد الگوریتم ژنتیکی هیبریدی در ارتباط با نمونه های دنیای واقعی در مورد زمانبندی دوره اموزش دانشگاهی می پردازد. ما زمانبندی آزمایشی را در محیط کاملا محدود مد نظر قرار می دهیم، که در ارتباط با آنف تعریف رسمی داده می شود. تکنیک های ارائه راه حل متناسب با این مسئله به همراه عملگرهای ژنتیکی مربوطه و الگوریتم جستجوی محلی تعریف می گردند. رویکرد مطرح شده در این مقاله به طور موفقیت آمیزی  برای زمانبندی در نهادهای پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته و دارای قابلیت ایجاد زمانبندی برای نمونه های مسائل پیچیده تر می باشد.
1. مقدمه:
مسئله زمانبندی دانشگاهی و انواع  آن به عنوان بخشی از دسته بندی زمانبندی و مسئله زمانبندی می باشد. هدف جدول زمانبندی، تعیین ضوابطی برای تعداد محدودی از منابع بوده در حالی که تمام محدودیت ها نیز در نظر گرفته می شود. دو شکل مسئله زمانبندی دانشگاهی در تحقیقات امروزی مد نظر قرار می گیرد: زمانبندی امتحان و مسئله زمانبندی دوره آموزش می باشد، به ترتیبی که تفاوت بین این انواع معمولا بستگی به دانشگاه مربوطه دارد. این مسئله به صورت تخصصی تر مبتنی بر فعالیت های بعد از ثبت نام و یا تکلیف محور می باشد. در مسائل بعد ثبت نام، زمانبندی می بایست به گونه ای ایجاد گردد که تمام دانشجویان بتوانند در تمام برنامه هایی که ثبت نام کرده اند شرکت کنند، در حالی که در مسئله برنامه تحصیلی محدودیت ها بر طبق به دوره تحصیلات دانشگاه  و نه بر مبنای داده های نام نویسی می باشد. 
به دلیل پیچیدگی ذاتی مسئله و تغییر پذیری ، بیشتر مشکلات حقیقی مرتبط به زمانبندی دانشگاهی بر مبنای NP می باشد. این موارد مستلزم الگوریتم های ذهنی می باشد که تضمینی را برای راه حل های مطلوب ایجاد نمی کنند، اما در بسیاری از موارد قابلیت ایجاد راه حلی را دارند که که برای اهداف عملی مناسب می باشند. قبلا نیز نشان داده شده است که تکنیک های مبتنی بر موارد فرا ذهنی ( همانند الگوریتم های تکاملی؛جستجوی ممنوع و غیره) مشخصا متناسب با حل این نوع از مشکلات بوده، و این مقاله نمونه ای از آن رویکرد می باشد. 
این مقاله تمرکزش را بر روی مسئله زمانبندی آزمایشی (LETP) قرار می دهد، که ما آن را به عنوان نوعی از مسئله زمانبندی دوره آموزشی دانشگاهی (UCTP) تعریف می کنیم. انگیزه برای این مقاله حاصل از نیاز برای ایجاد زمانبندی خودکار در نهادهای پژوهشی می باشد. این جداول زمانی دیگر با استفاده از روش های سنتی به دلیل بالا رفتن پیچیدگی های مربوط به اصلاح دوره آموزشی ایجاد نمی گردد.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  08:42 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Transitioning from e-Learning to m-Learning: Present Issues and Future Challenges
عنوان فارسی مقاله: تغییر از روش آموزش الکترونیک به آموزش سیارمسائل کنونی و چالش های آینده.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله آموزش سیار را در فضای روش های آموزش امروزی قرار می دهد. سه گروه اصلی چالش ها عبارتند از- فناوری، توسعه و آموزش- که در تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار، تعریف می گردند. تاثیری که آن ها بر روی شرکت کنندگان، آموزندگان و آموزگاران و دانشجویان در فرایند آموزش سیار دارند نیز مورد بررسی قرار می گیرند. 
1. مقدمه:
به دلیل رشد مستمر اطلاعات و فناوری ارتباطات، ما امروزه شاهد پیشرفت سریعی در توسعه فناوری های آموزشی می باشیم. دسترسی از راه دور به مقدار زیادی از مواد آموزشی با توسعه فناوری های اینترنتی و سریعتر و آسان تر شده است. این موارد منجر به افزایش مستمر تعداد کاربرانی که از خدمات جدید ارائه شده توسط آموزش های از راه دوراستفاده می کنند، شده است. 
کاربرد روزافزون تجهیزات سیار و ارتباطات بی سیم قابلیت دسترسی به محتوا را در هر مکان و زمان امکان پذیر کرده، و به این ترتیب روش های آموزشی انعطاف پذیر تر و جدیدتر- یعنی آموزش سیار را ایجاد می کند.
در طی تغییر از یک روش آموزشی، همیشه با چالش هایی مواجه می شویم. در مورد تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار نیز به این صورت می باشد. یکی از مضرات توضیحات کنونی مرتبط با این چالش ها این می باشد که آن ها نگران این می باشند که آن ها آموزش سیار را بدون بررسی روش های تعامل متقابل با روش های آموزشی دیگر مد نظر قرار می دهند. اشکال دیگر این می باشد که این چالش ها بصورت مجزا از یکدیگر مورد بررسی قرار می گیرند. برای نمونه چالش های آموزشی بدون ارتباط با چالش های توسعه و موارد دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرند. 
ما این موقعیت را مد نظر قرار می دهیم که چالش های مربوط به تغییر از آموزش الکترونیک به آموزش سیار می بایست از نقطه نظر تعامل متقابل میان ان ها و از نقطه نظر تمام متقاضیان در فرایند آموزش سیار – یعنی آموزندگان، آموزگاران و دانش آموزان مد نظر قرار گیرد. تنها بر این اساس راه حل موفقیت امیزی برای این چالش ها ایجاد می گردد.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  08:19 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Mobile learning – challenges and potentials
عنوان فارسی مقاله: آموزش سیار،چالش ها و پتانسیل ها.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
گذر به جامعه اطلاعاتی و متعاقب آن نیاز نسبتا شدید مرتبط با یادگیری مادام العمر و در طول زندگی، و پوشش  روزافزون و توسعه در اطلاعات سیار و از طرف دیگر فناوری ارتباطات، مبنای آموزش سیار را شکل می دهد. این مقاله به بحث در مورد چالش ها و پتانسیل های روند آموزش سیارکنونی از جنبه های گسترده می پردازد. با برگشت به منشا اولیه یادگیری، این مقاله به بررسی آموزش سیار و همچنین مفاهیم مربوطه و تعاریف و بررسی الزامات، موانع بلقوه و مزایای آموزش سیار را می پردازد. در نهایت، کاربردهای آموزش سیار نوید بخش مورد بررسی قرار گرفته و بررسی های تجربی آینده مطرح می گردد. 
کلیدواژه: تعاریف، آموزش الکترونیک، یادگیری سیار، آموزش سیار، کاربرد آموزش سیار، نوآوری های آموزش سیار، مشکلات و چالش های آموزش سیار، آموزش فراگیر
نکته های بیوگرافی
میشل دنک در دانشگاه وین به مطالعه آمار که تمرکز اصلی اش بر روی سیستم های فرا اطلاعاتی آماری و یکپارچه سازی داده ها بوده است، پرداخت. از سال 2002، او به عنوان پژوهشگر برتر در تحقیقات کسب و کار دیجیتال و گروه توسعه مرکز صلاحیت تجارت الکترونیک ، شرایط و توسعه توان اولیه برای انتخاب پروژه های مطلوب بوده است. او همچنین به عنوان مدرس خارجی دانشگاه وین می باشد. 
میشل وبر به مطالعه اقتصاد و تجارت در دانشگاه اقتصاد و مدیریت کسب و کار وین  مشغول بود. او در اطلاع رسانی تجارت و مدیریت راهبری متخصص بوده و در حال حاضر در مرکز صلاحیت تجارت الکتروننیک در وین کار می کند، که تمرکزش را بر روی مسئله مسب و کار الکترونیک در اقتصاد شبکه ای قرار داده است. 
رولاند بلفین به مطالعه مدیریت کسب و کار با تمرکز خاص بر روی کنترل و مدیریت اطلاعات در وین مشغول بود. به مدت بیش از 8 سال، در رادیو تلویزیون اتریش و سازمان نظم بخشیدن به مخابرات (RTR) فعالیت داشت. از آغاز آزادسازی مخابرات در اتریش، او مشارکتی در حل مسائل اصلی نظم بخشی همانند دسترسی عادلانه به زیرساخت ها، اختصاص عادلانه فرواونی  تحلیل بازار داشته است. در حال حاضر، او در ایجاد برنامه راهبری 5 ساله فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اتریش مشارکت دارد. 
ص 2
1. مقدمه:
سابقه آموزش و متعاقب آن دانش اساسا تحت تاثیر تکامل خواندن و نوشتن به عنوان یک مهارت فرهنگی در ترکیب با توسعه متون و الفبا بوده است- یعنی فرایندی که شامل چندین هزاره قبل از میلاد مسیح می باشد. پاپیروس، کاغذ پوستی و در نهایت کاغذ امروزی مرتبط با این فرایند بوده و امکان گرداوری، اشتراک و توزیع اطلاعات را در این مسیرهای ارائه و ذخیره سازی داده ایجاد کرده اند. به هر حال انتقال اطلاعات با شتاب کمی - جدا از مسائل اجتماعی و سازمانی ( برای مثال در ارتباط با آموزش عمومی) به پیش رفته است- که این به دلیل عدم توانایی برای تولید به صرفه و توزیع اطلاعات نوشتاری بوده است.


   


نظرات()  
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394  07:24 ق.ظ    ویرایش: - -

عنوان انگلیسی مقاله: Expert Versus novice Human tutors
عنوان فارسی مقاله: معلمان کارشناس در برابر معلمان تازه کار.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با توجه به اینکه میانگین اندازه تاثیر برای آموزش انسانی بسیار کمتر از انحراف معیار 2.0 می باشد که کل زمینه را تحت تاثیر قرار می دهد، فرد به این می اندیشد که  آیا چیز اشتباهی در ارتباط با آموزگاران انسانی در این مطالعات وجود دارد. به طور مشخص اینکه، آیا آن ها آموزگاران متخصص می باشند؟ بخش بعدی به بررسی این پرسش پرداخته و مختصرا به مرور تحقیقات پیشین در مورد تخصص آموزش انسانی می پردازد. بخش زیر تمرکزش را بر روی بررسی هایی قرار می دهد که مشخصا دارای اندازه تاثیر بالا بوده تا مشخص شود چرا معلمان به طور معمول موفق بوده اند. مابقی بخش ها به بحث در مورد کاربردهای نظری، محدودیت ها، و پیشنهادات برای تحقیقات آینده می پردازد. 
آموزگاران مبتدی در برابر آموزگاران متخصص
هیچ تعریف پذیرفته شده در مورد آموزگاران متخصص وجود ندارد. به هر حال در بسیاری از بررسی های انجام شده در مورد آموزش انسان، محققان آموزگاران خود را به عنوان کارشناس، بر مبنای تجاربشان با گذشت سال ها دسته بندی می کنند. 
جستجو در محدودیت هایی که اخیرا ذکر شده است ( برای نمونه محتوای STEM) چندین بررسی را آشکار کرده که به مقایسه کارایی آموزگاران متخصص و مبتدی به همراه چندین بررسی به مقایسه رفتار آن ها بدون اندازه گیری بازدهی نسبی شان می پردازد ( جدول A10  در ضمیمه مشاهده کنید). تقریبا تمام این بررسی ها نشان می دهد که آموزگارن مبتدی تمایل دارند بیشتر سخنرانی کرده و آموزگاران متخصص تمایل به گفتگو متقابل دارند. 
بررسی های انجام شده حاوی شواهد کمی می باشد که آموزگاران متخصص دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران تازه کار می باشند. جدول A10 به فهرست بندی مقایسه آموزگاران متخصص- مبتدی به همراه چندین بررسی دیگر که به دستکاری فعالیت های متعامل آموزگاران می پردازد، اختصاص داده شده است. اگرچه بعضی از تفاوت های مطلق در ارتباط با کارایی در مسیر مورد نظر می باشند، تنها دو مورد از این مقایسه ها تفاوت های قابل اطمینانی را در مزایای یادگیری نشان می دهند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های متا کوهن و همکارانش هیچ ارتباطی را بین تجربه آموزگاران و کارایی آن ها نشان نمی دهد ( با این وجود کارشناسانی در زمینه این موضوعات وجود دارند). کلارک و همکارانش دریافته اند که آموزش کارشناسان در موضوعات و تجارب به عنوان آموزگار باعث بازدهی بیشتر آن ها نمی گردد. 
این یافته ها متناسب با سطح تعامل فرضیه ها می باشد. اگرچه آموزگاران متخصص دارای تعامل بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی می باشند، اغلب دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی نمی باشند. علاوه بر این، محدود کردن اموزگاران برای تعامل کم و بیش  نسبت به روند معمول ان، دارای تاثیر زیادی بر روی کارایشان نمی باشد. بطور اساسی، زمانی که آموزش به سطح تعاملی خاصی رسید، ( تقریبا آموزش مبتنی بر مراحل)، کاهش در میزان تعامل ظاهرا به صورت نزولی و اغلب با بازده ناچیز می باشد.


   


نظرات()  

ساعت مچی زنانه

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات