جمعه 15 آبان 1394  09:39 ق.ظ    ویرایش: - -

گوشه گیری ، کمرویی و انزواطلبی

موضوع :

گوشه گیری ، کمرویی و انزواطلبی

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات: ۲۱

مقدمه:

نوجوانی دوره ای است که در آن دانش آموز بیش از هر زمان دیگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد . نوجوان ضمن مشورت با اولیا و مربیان ، دست کم باید بداند که چگونه خود را بهتر بشناسد و از برخوردهای زیان بخش در محیط خانه و مدرسه پرهیز کند .

« چهار راه نوجوانی » روایتگر تجربه های اولیا و مربیانی است که به ندرت فرصت می یابند فنونی را که طی سال ها در خویش درونی ساخته اند ، بررسی کرده ، به روشنی درباره آن سخن بگویند .

« چهار راه نوجوانی » باتوجه به تجربیات معلمان و مشکلاتی که اولیا با آن مواجه بوده اند ، نوشته شده است .

بدیهی است که خلاقیت و ابتکار فردی معلمان و اولیای خانه ، با توجه به تفاوت های فردی کودکان و نوجوانان ، نقش سازنده ای در امر مشاوره خواهد داشت .

گوشه گیری ، کم رویی و انزواطلبی چیست ؟

گوشه گیری ، کم رویی و انزوا طلبی عارضه ای است که باعث می شود کودک و نوجوان از برقرار کردن ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کنند و این کودکان و نوجوانان نوعاً با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطرافیان خود از داشتن دوستان نزدیک و صمیمی محروم اند . نوجوانی که کم رو و گوشه گیر است ، معمولاً از حضور در فعالیت های جمعی سرباز می زند و فقط با تک دوست خود که نوعاً به او بسیار وابسته می شود اوقات خود را سپری می کند .

رفتار کم رویی و انزوا طلبی یکی از رفتار های نسبتاً شایع است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود نوجوان را به سمت و سوی مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس ، افسردگی ، اضطراب و زودرنجی سوق خواهد داد . عدم احساس توانمندی و کمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات ، بیان افکار و نظریات ، خود باعث جدایی فرد از فعالیت گروهی است .

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  09:39 ق.ظ    ویرایش: - -

بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

موضوع :

بررسی میزان مسئولیت پذیری  دانش آموزان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۱۳۰

مقدمه :

همانطور که می دانیم انسان اجتماعی متولد شده و از زمانی که کودک به مادرش مهر می ورزد و یا به دیگران احساس عشق  ، حد و یا دشمنی می کند ، اجتماعی است . روان شناسان تربیت اولیه را در شکل گیری شخصیت کودک بسیار مؤثر دانسته اند .

فروید اولین کسی که نقش نخستین تربیت را در تشکیل شخصیت کودک عنوان کرد ، و جامعه شناسان را بر آن داشت تا از این دریچه به افراد و گذشته آنان بنگرند و به تحصیل آن بپردازند . چرا که شخصیت هر فرد از ترکیب دو زمینه فطری و اکتسابی صورت می پذیرد . بدین معنا که بعضی از خصوصیات زمینه وراث و ژنتیکی دارند و برخی از آنها اکتسابی است. رفع نیازهای زیستی نوزاد و گرفتن پستان مادر و مکیدن و شیرخوردن، خوابیدن و نظایر آن، به طور غریزی و بدون آموزش صورت می پذیرد. ولی در زمان اندک، زمانی که کودک دست خود را برای گرفتن اشیاء ( خوب یا بد ، خطرناک و یا بی خطر ) دراز می کند، وقتی که سراپا ایستاده آهنگ راه رفتن می کند، آموزش و پرورش اهمیّت و ضرورت خود را می نمایاند، در این موقع است که مرحله ی یادگیری کودک آغاز می گردد. اساس یادگیری اجتماعی کودک که با مشکلات آموزشی نیز توأم است. از وقتی شروع می شود که با« دیگری »مواجه می گردد.یعنی اولین برخورد وی با افراد غیر از والدینش، یا افرادی چون خودش که تا کنون در ذهن و تصورش نبوده است.

بیان مسأله

امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودکفا است و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.

بایستی شرایطی فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا کنند تا به کمک آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. تصمیماتی که آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون کند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درک کودکان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت کیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و کوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است از این جهت در این تحقیق به بررسی میزان مسئولیت پذیری بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی مدارس عادی و غیر انتفاعی در حیطه خانواده و جامعه می پردازیم .

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  08:39 ق.ظ    ویرایش: - -

پاورپوینت سوخت و احتراق

موضوع :

پاورپوینت سوخت و احتراق

( فایل پاورپوینت و قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۱۴۱

مقدمه – سوخت و احتراق

هنوز هم واکنشی که در آن سوخت با اکسیژن ترکیب می شود و گرما آزاد می کند، مهمترین فرایند تولید انرژی در جهان است.

گرما دستمایه کار مهندس است. و احتراق فرایندی است که مهندس هر روز با آن سرو کار دارد. با گرانتر شدن سوختها و تقاضای صنایع برای توان و بخار بیشتر ، مهندس باید درباره چگونگی احتراق سوختها ، و کسب بیشترین گرما از احتراق سوخت ، بدون آلوده تر کردن محیط ، دانش بیشتری کسب کند.

الف- خواص شیمیایی ماده

ماده:

ماده نام معمول کلیه اجسام مادی، گازی ، مایع، یا جامدی است که زمین و اتمسفر اطراف آن را تشکیل می دهند.

ترکیب ماده:

هر ماده از اجسام ساده ای به نام عنصر یا ترکیبی از عنصر ها تشکیل می شود. مثلا با ترکیب دو جسم ساده ، آهن و کربن، فولاد بدست می آوریم. آب ترکیبی از دو گاز هیدروژن و اکسیژن است.

 ۹۲ عنصر وجود دارد ، از هیدروژن که سبکترین عنصرهاست تا اورانیم که سنگینترین است .

عناصر به ندرت به حالت خالص اند و معمولا با دیگر عناصر به نسبتهای مختلف ترکیب می شوند و انواع بیشماری از اجسام مادی را در جهان اطرافمان تشکیل می دهند.

اتم :

اتم کوچکترین ذره ماده است که می تواند در تغییری شیمیایی شرکت کند. اتم از ذرات کوچکتری به نام الکترون تشکیل شده است، و تعداد الکترونها در اتم وزن آن را تعیین می کند. هیدروژن سبکترین عنصر است و یک الکترون در چرخش به دور پروتون دارد. در صورتیکه اورانیم ۹۲ الکترون در چرخش دارد.

عدد اکتان

عدد اکتان، عددی است که نشانگر مقاومت در برابر سوختن است . هر چه عدد اکتان بیشتر باشد سوخت سریع تر می سوزد

  عدد ستان  :

عددی است که تاخیر در اشتعال سوخت را نشان می دهد .

ارزش حرارتی  :

مقدار انرژی که در اثر سوختن یک کیلوگرم از سوخت ، آزاد می گردد را ارزش حرارتی سوخت گویند .

مباحث سوخت و احتراق این پاورپوینت را در عکس زیر مشاهده میکنید

سوخت و احتراق


   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  06:39 ق.ظ    ویرایش: - -

تکنولوژهای نوین در طراحی پیستون ها و رینگ ها

موضوع :

 تکنولوژهای نوین در طراحی رینگ و پیستون

( ۳۰ صفحه فایل word به همراه ۴۵ صفحه فایل پاورپوینت ppt قابل ویرایش )

 تعداد صفحات : ۷۰

فهرست :

الف) پیستونها:

۱-مشخصات کلی پیستون ها

۲- تقسیم بندی  پیستون ها

۳- مواد بکار رفته در ساختمان پیستون ها

۴-انواع قشرهای محافظ پیستونها

ب)رینگ:

۱- مشخصات کلی رینگ ها

۲- تقسیم بندی رینگ ها

۳- فیلم روغن رینگ ها

۴- مواد بکاررفته در ساختمان رینگ ها

الف )پیستون

۱- مشخصات کلی پیستون ها:

  مقدمه

پیستونها قطعه ای استوانه ای شکل هستن که در داخل سیلندر به طرف بالا و پایین حرکت کرده و وظیفه ای آنها مسدود نمودن و تشکیل محوطه احتراق و انتقال نیرو از طریق شاتون به میل لنگ و همچنین هدایت دود و گاز می باشد. بطور کلی عمل پیستونها انتقال انرژی حاصل از احتراق مخلوط سوخت و هوا در داخل اتاق احتراق به میل لنگ است. پیستون در معرض حرارت شدید و اصطحکاک با دیوار سیلندر و فشار شدید قرار می گیرد ، که باید در برابر آنها مقاومت کرده و عمل خود را به خوبی انجام دهد.

پیستون موتور

در خودروهای امروزی که تقریباً همه ای آنها خودروهای سرعتی و قدرتی هستند ،یک پیستون خوب باید دارای شرایط زیر باشد :

۱)  تحمل فشار بالا را داشته باشد

۲) قابلیت انتقال حرارت مطلوب وضریب انبساط حرارتی کم :

۳) حدامکان سبک

۴) مقاومت زیاد در مقابل اصطحکاک وساییدگی

۵) باعث ساییدگی کمتر در سیلندر

۶) شکل سطح فوقانی پیستونها (تاج پیستون):

 

توجه با خرید این پروژه شما صاحب دو فایل خواهید شد ( ۳۰ صفحه فایل word به همراه ۴۵ صفحه فایل پاورپوینت ppt قابل ویرایش )

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  05:39 ق.ظ    ویرایش: - -

مقاله ای در مورد نوشابه

موضوع:

مقاله ای در مورد نوشابه

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۲۱

مقدمه :

نـوشابه، نوعی نوشیدنی شیرین گازکربنیک دار است که به عنوان نوعی نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف نمودن تشنگی و یا به همراه غذا، مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب نـوشابه ها حاوی کافئین هستند. در برخی مناطق به دلیل گاز موجود در نوشابه مثل کالیفرنیا و فلوریدا، به آن سودا (بی کربنات دو سود) می گویند. در اکثر مناطق کانادا، به نوشابه پاپ می گویند. معمولاً پاپ، نوشـابه ایست که درون بطری قرار دارد؛ در حالی که سودا درون قوطی می باشد. البته در بیشتر نقاط دنیا به این نوع نوشیدنی، همان نوشـابه می گویند.
برای طعم دادن به نوشابه از وانیل، دارچین، کارامل و همچنین اسانس انواع مرکبات، مخصوصاً پرتقال و لیمو ترش استفاده می کنند. از آنجا که بخش اعظم نوشـابه آب بوده و سایر مواد افزودنی، بخش ناچیزی دارند، این نوشیدنی را نوشـابه نام نهاده اند.
نوشـابه ها اغلب کافئین دار هستند. البته انواعی از آن بدون کافئین هم تهیه می شوند. نوشابه ها را با شیره ی ذرت یا شکر شیرین می کنند. برای تهیه ی نوشـابه های رژیمی، از مواد شیرین کننده مصنوعی همچون ساخارین استفاده می کنند که این مواد، اگرچه مزه شیرینی ایجاد می کنند، اما کالری یا مواد مغذی ندارند و سبب چاقی هم نمی شوند.
معروف ترین کارخانجات تولید نوشابه در جهان، پپسی و کوکا کولا هستند که محصول خود را به تمام نقاط دنیا صادر می کنند و همچنین در بسیاری از نقاط دنیا شعبه دارند.
در سال ۲۰۰۲م، نوشابه ای به نام نوشابه مکه (مکا کولا)، در فرانسه مخصوص مسلمانان تولید شد. گفته می شود که کارخانه تولید این نوشابه، ایده ی خود را از کارخانه ی نوشابه ایرانی زمزم، گرفته است. بخشی از سود حاصل از فروش این نوشابه به عنوان کمک های محلی، برای کمک به مردم فلسطین مورد استفاده قرار می گیرد.

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  05:38 ق.ظ    ویرایش: - -

مقاله ترجمه شده در مورد واژه نامه فشرده اینترنتی

موضوع :

مقاله ترجمه شده در مورد واژه نامه فشرده اینترنتی

( فایل word قابل ویرایش )
تعداد صفحات : ۸ صفحه ترجمه + ۸ صفحه اصل مقاله

واژه نامه فشرده اینترنتی   

۱_همه متورها در یک موتور—-جستجوی حرفه ای.

۲_(بایگانی)(۱)واحدی که شامل مشخصات کامل شخصی  یا چیزی و مقدار زیادی از برنامه های عمومی و قابل دسترسی مباشد(۲) واحدی که شامل مشخصات کامل فایلی که شامل یک یا تعدادی فایل میباشد که به صورت فشرده ذخیره شده است.

۳_نماینده برنامه های پیشرفته تحقیقی(وزارت دفاع امریکا).

۴_(الحاق) یک پرونده است که به عنوان قسمتی از پیام پست الکترونیکی فرستاده می شود.

۵_واحدی که مربوط به سرعت انتقال داده ها توسط مودم است.سرعت بیشتر مودم-انتقال بیشتر

داده ها که مقدار داده ها معمولا در هر بیت در ثانیه شمرده می شود.

۶_(جستجوی منطقی)استفاده از (- + / ) در جستجو کردن.

۷_(جستجو گر) یک نوع نرم افزار است که به شما امکان می دهد که صفحات اطلاعاتی را جستجو کنید.

۸_(نوعی خطا) خطایی در برنامه  کامپیوتری که اجرای آن را با مشکل مواجه می سازد.

۹_زبان بر نامه نویسی که مربوط به تبدیل دستورات یا داده ها به فرم دیگر برای کاری که یک کامپیوتر قرار است انجام دهد می باشد.

۱۰_(حافظه پنهان) یک قسمت از حافظه همزمان درحافظه اصلی یا دیسک است.

۱۱_(بگو مگو)ارسال و دریافت پیام با دیگر کاربران در سراسر جهان در یک زمان واحد.

ACONCISE GLOSARRY OF INTERNET

۱_ALL IN ONE SEARCH ENGINES——–META SERCH

۲_ARCHIVE-(1)A TERM USED TO DESCRIBE A SERVER ONTAINIG A LARGE AMOUNT OF PUBLICILY ACCESSIBLE SOFTWARE.(2)A TERM USED TO DESCRIBE AFILE WHICH CONTAINS ONE OR MORE FILES THAT HAVE BEEN COMPRESSED AND STORED.

۳_ARPA-(ADVANCED RESEACH PROJECTS AGENCY)—DARPA

۴_ATTACHMENT A FILE THAT IS SENT AS ART OF AN E-MAIL MESSAGE.

۵_BAUD-A TERM USED TO REFER TO THE TRANSMISSION SPEED OF A MODEM.THE HIGHER THE VALUE,THE FASTER THE MODEM.THE VALUE IS USUALLY MEASURED IN BITS PER SECOND.

۶_BOOLEAN SEARCH (THE USE OF + /  – IN SEARCHING)

۷_BROWSER A TYPE OF SOFTWARE THAT ALLOWS YOU TO NAVIGATE INFORMATION DATABASES .

۸_BUG –A PROGRAMMING ERROR  THAT CAUSES  A PROGRAM  OR COMPUTER SYSTEM TO PERFORM ERRATICALLY , PRODUCE INCORRECT RESULTS ,AND / OR CRASH.

۹_-A PROGRAMMING LANGUAGE USED TO CODE SERVER BASED APPLICATIONS.

۱۰_CACHE A  PORTIOL OF THE CONTEMPORARY MEMORY IN RAM OR ON A DISK .

۱۱_CHAT -THE ONLINE VERSION OF HAVING A CONVERSATION , ONLY YOU CAN CHAT WITH MANY OTHERS FROM ALL OVER THE WORLD AT THE SAME TIME .

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  05:27 ق.ظ    ویرایش: - -

بررسی تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

موضوع :

بررسی تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

( فایل  word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۳۸

فهرست مطالب

مقدمه…………………………………………………………………………………..۱

بیان مساله……………………………………………………………………………..۳

اهمیت پژوهش ………………………………………………………………………..۳

اهداف تحقیق ………………………………………………………………………….۴

متغیر ………………………………………………………………………………….۴

فرضیه ها …………………………………………………………………………….۶

فصل دوم……………………………………………………………………………..۷

فصل سوم………………………………………………………………………….. ۲۸

منابع ……………………………………………………………………………….۳۰

پیوست ……………………………………………………………………………….۳۱

 

چکیده – سواد والدین :

تحقیق انجام شده پیرامون میزان تاثیر سطح سواد والدین و با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را نشان می دهد که سطح سواد پدر با موفقیت و عدم موفقیت دانش آموزان اثر قطع دارد و سطح سواد مادر نیز در انجام موفقیت یا شکست بی تاثیر نیست. میزان سطح سواد والدین بر موفقیت دانش آموزان تاثیر چشمگیری دارد و همچنین در این تحقیق اثر قطعی تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی، افت تحصیلی، مشکلات رفتاری و مشکلات تحصیلی دانش آموزان مسجل است و میزان سطح سواد والدین با پیشرفت تحصیل دانش آموزان ارتباط مستقیم و مثبت دارد.

جامعه ی آماری من در این پژوهش شامل مدارس ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان الموت شرقی که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مشغول به تحصیل بوده و تعداد آنها ۲۰۰۰ نفر می باشد و نمونه ی آماری باتوجه به جدول مررگان که تعداد ۳۲۲ نفر از دانش آموزان که از جامعه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. و ابزار تحقیق شامل پرسشنامه ای برای دانش آموزان است استفاده کرده ام.

مقدمه – سواد والدین 

باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک از خود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد والدین و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را به‌سوی رشد و توسعه‌ی درونزاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت می کند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق می سازد، افراد بزرگسال به عنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار می باشد، مشخص می‌شوند.با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و … را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانسته‌اند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند. بی سوادی ، نه تنها پدیده ای قابل تأسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده ی از خود بیگانگی می‌باشد و منجر به عقب ماندگی می شود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه ی مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است. سواد والدین و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.

بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد،  موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و  عواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و … که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص می شود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی می کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت اُفت پیدا می کند.

در حقیقت در برخی از این خانواده ها، سواد مقوله ی بیگانه ای است. تأثیر عمیقی که این موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پایین، بر روی افراد خانواده و جامعه برجا می گذارد، موجب بی نظمی و آشفتگی روانی می گردد، البته این آشفتگی روانی را در طبقات مختلف جامعه می توان دید. شیوه های انحرافی ـ ایجاد علایم روانی بیماری ـ اقدام به خودکشی ـ بستری شدن ـ قطع ارتباط با واقعیت، در طبقات پایین اجتماع، بیشتر دیده می شود.

مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به عنوان پیش فرض این مشکل مطرح است و در واقع هدف بررسی اثرات اقتصادی ـ اجتماعی این مسئله به عنوان یک متغیر مهم بر وضعیت روانی است. در این جا سواد و تحصیلات را به عنوان یک متغیر ملاک، لحاظ نموده که قابل سنجش بیشتری است.

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  04:39 ق.ظ    ویرایش: - -

نقش تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

موضوع :

نقش تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۹

بیان مسئله

قدم اول درموفقیت این است که پیروز شدن را بخواهیم، تنها به این صورت است که اصول موفقیت را به آسانی خواهیم آموخت. موفقیت درتحصیل به عوامل گوناگونی بستگی دارد واین عوامل در مجموعه ای فردی، آموزشگاهی، خانوادگی واجتماعی طبقه بندی می شود. بی تردید پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عوامل مختلفی نظیر درآمد، سطح تحصیلات والدین، رفتاروالدین، محیط خانواده، نوع مدرسه، امکانات آموزشی، رفتار معلم و… بستگی دارد.

دراین تحقیق من عامل دوم یعنی سطح تحصیلات والدین را مورد بررسی قرار می دهم.

سطح تحصیلات والدین همانند سایر عوامل موثربر پیشرفت تحصیلی به اشکال مختلف در پیشرفت تحصیلی ویا افت تحصیلی تأثیر می گذارد.

هدف تحقیق

دراین تحقیق هدف این است که مشخص شود، آیا تحصیلات والدین از عوامل موثردرپیشرفت تحصیلی فرزندان به حساب می آید وپیشرفت کودکان به آن بستگی دارد یا خیر.

اهمیت و ضرورت تحقیق

هرگاه درمورد وضع تحصیل وچگونگی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صحبت به میان می آید، اغلب با پدرومادرهایی برخورد می کنیم که اظهار می دارند فرزندان خانواده های تحصیل کرده ازپیشرفت تحصیلی خوبی برخورداربوده ودانش آموزانیکه دارای والدین بی سواد هستند، اصولاً نمی توانند درتحصیل پیشرفت کنند.

همچنین پدران ومادرانی را می بینیم که نگرش خاصی نسبت به مدرسه وتعلیم وتربیت کودکانشان دارند، واین که تعلیم وتربیت وراههای ترقی وپیشرفت آن را فقط مدرسه می دانند وخود را درامر تعلیم وتربیت سهیم نمی دانند وفکر میکنند که نمی توانند نقشی دراین زمینه داشته باشند وهمیشه بع این سوال مواجه هستند که چرا بعضی دانش آموزان همه ساله درتحصیلات خودموفق می شوند، درصورتیکه فرزندان خود دچار افت تحصیلی می شوند. تحقیقات نشان می دهد که عوامل متعددی دست به دست هم داده وباعث پیشرفت ویا عدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود که یکی ازاین عوامل خانواده می باشد، یکی ازعوامل خانوادگی سطح تحصیلات والدین است که مورد بررسی قرار می گیرد.

پیشینه ی تحقیق

  • اکبری (۱۳۵۶) در تحقیقی در مورد « علل ترک تحصیل در استان سیستان و پلوچستان » دریافت که بین سطح تحصیلات والدین و ترک تحصیل فرزندان آن ها رابطه ی معکوس وجود دارد. به این صورت که ۷۴% ترک تحصیل کنندگان در گروه مورد مطالعه دارای پدران بی سواد ، ۳۳% دارای پدران با مدرک ابتدایی و فقط ۲% مدرک متوسطه داشته اند و ۸۹% مادران نیز بی سواد هستند.
  • محمودی نسب (۱۳۶۴) در تحقیق خود با عنوان « بررسی علل مردودی دانش آموزان سال سوم راهنمایی در کرج » به این نتایج دست یافت که ۳۹% از مردودین دارای پدران بی سواد و بیش از ۵۰% آن ها دارای مادران بی سواد بوده اند ، در حالی که سواد پدران ۴۸% از افراد موفّق بین سوم راهنمایی تا لیسانس و سواد مادران ۳۵% از آن ها در همین حد بوده است.

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  03:39 ق.ظ    ویرایش: - -

عوامل فیزیکی نگهداری میوه ‏ها و سبزی ها در سردخانه

موضوع :

تعاریف عوامل فیزیکی نگهداری میوه ‏ها و سبزی ها در سردخانه و روش اندازه‏گیری آنها

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدا صفحات:۱۹

پیشگفتار
استاندارد شرایط فیزیکی نگهداری میوه و سبزیجات در سردخانه که بوسیله کمیسیون فنی میوه‏ها و سبزیجات تهیه و تدوین شده در بیست و هفتمین جلسه ملی کشاورزی و مواد غذائی مورخ ۵۷/۶/۷ تصویب گردید . پس از تأیید شورای عالی استاندارد و به استناد ماده یک ( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه ۱۳۴۹) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .
برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفت‏های ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .
بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده نمود .
در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه به نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر هماهنگی ایجاد شود .
لذا با بررسی امکانات و مهارت‏های موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زیر تهیه گردید .

 

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  03:39 ق.ظ    ویرایش: - -

نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

موضوع:

نقش فناوری نانو در صنایع غذایی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۳۹

فهرست عناوین

نانو تکنولوژی، فناوری نوین
تعریف نانو تکنولوژی
تاریخچه نانو در جهان
اصول پایه نانو تکنولوژی
اساس ارتباط نانو تکنولوژی و علم و تکنولوژی غذا
ارتباط نانو تکنولوژی با مهندسی کشاورزی و سیستم های غذایی
عناصر پایه در فناوری نانو
نانو بیو مواد، نانو مواد و کاربردهای آنها
نانولوله ها
نانو کامپوزیت ها
نانو کپسول
نانو تکنولوژی برای توزیع تحت کنترل و سیستم کپسولی
مزایای متعدد سیستم کپسولی
نانوسنسورها
برخی از کاربردهای نانو سنسورهای بیو آنالیتیکال
پتانسیل نانو سنسورها و تحقیقات در صنعت کشاورزی و غذا
نانوفیلترها و کاربرد آنها در بیوتکنولوژی
ماشین های نانو تکنولوژی
میکرو سیال
نانو بیو پروسس
نانو سنسور های بیو آنالیزی
سطوح بیو سلکتیو
بسته بندی نانو Nano packaging 30
کاربرد های نانو در صنعت بسته بندی
غذاهای نانو Nano Food
نتیجه گیری
واژه نامه
منابع

نانو تکنولوژی، فناوری نوین
نانو تکنولوژی فناوری جدیدی است که تمام دنیا را فراگرفته است و به تعبیر دقیقتر “نانو تکنولوژی بخشی از آینده نیست بلکه همه آینده است “.در این مقاله بعد از تعریف نانو به بیان دلایل کاربرد ها و ضرورتهای توجه به این فناوری اشاره شده است .

تعریف نانو تکنولوژی
نانو تکنولوژی،توانمندی تولید مواد،ابزار ها و سیستمهای جدید با در دست گرفتن کنترل در سطح مولکولی و اتمی و استفاده از خواص آنها درمقیاس نانو می باشد.
علم نانو، عبارت است از مطالعه و پژوهش وسایل و ساختار هایی که در کوچکترین واحد دیمانسیون ( ۲۰۰ )نانومتر یا کوچکتر وجود دارند . از تعاریف فوق بر می آید که نانو تکنولوژی یک رشته نیست بلکه رویکرد جدیدی در تمام رشته هاست .برای نانو تکنولوژی کاربرد هایی را در حوزه های مختلف از غذا، دارو تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی تا الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حمل ونقل، انرژی، محیط زیست، مواد هوا و فضا و امنیت ملی بر شمرده اند : کاربرد های وسیع این عرصه و پیامد های اجتماعی سیاسی و حقوقی آن،این فناوری را به عنوان زمینه فرا رشته ای و فرا بخش مطرح نموده است .
هر چند آزمایش ها و تحقیقات پیرامون نانوتکنولوژی از ابتدای دهه قرن بیستم به طور جدی پیگیری شده اما اثرات تحول آفرین،معجزه آور و باور نکردنی نانو تکنولوژی در روند تحقیق و توسعه باعث گردید که نظر تمامی کشور های بزرگ به این موضوع جلب گردد و فناوری نانو را به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای تحقیقاتی خویش طی دهه اول قرن بیست و یکم محسوب نمایند .به طوریکه ژاپن درسال ۲۰۰۱، ۴۰۰ میلیون دلار و در سال۲۰۰۴، ۹۶۰ میلیون دلار هزینه کرده است و آمریکا برای این امر در سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۸ حدود ۷/۳ بیلیون دلار اختصاص داده است .
استفاده از این فناوری در کلیه علوم باعث شده است که تحقیقات در زمینه نانو به عنوان چالش اصلی علمی و صنعتی پیش روی جهانیان باشد . لذا محققین، اساتید و صنعت گران ایرانی نیز باید در یک بسیج همگانی، جایگاه و موقعیت خویش را در خصوص این موضوع مشخص نمایند و حضوری فعال و حتی رقابتی در این جایگاه ایجاد نمایند . برای چنین کاری طراحی یک برنامه منسجم فراگیر و همه جانبه اجتناب ناپذیر است .
نانو تکنولوژی دارای سه شاخه نانو فناوری خشک، مرطوب،و محاسبه ای است که از نظر کاربردی در علوم مختلف به خصوص در ساخت و تولید مواد الکترونیکی-پزشکی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

   


نظرات()  
جمعه 15 آبان 1394  01:39 ق.ظ    ویرایش: - -

مقاله ای در مورد اضطراب

موضوع :

مقاله ای در مورد اضطراب

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۷۶

فهرست مطالب :
عنوان :
مقدمه
اضـطراب در کودکان و نوجوانان
چه باید بکنیم
عوامل مؤثر بر اضـطراب نوجوانان و مقابله باآن
نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی
رویارویی با اضطـراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان
رویارویی با اضطـراب ناشی از دوگانگی و تر س از مستقل شدن
رویارویی با اضـطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه ۹
انواع اضطراب
اضـطراب و کاهش قند خون
علل اضطـراب
فاکتورهای روانی – اجتماعی
عوامل جسمانی و زیست شناختی
علل طبی و اثرات داروها
درمان اضطـراب
درمان دارویی
درمان غیر دارویی
پیشگیری از اضـطراب
اضـطراب در ورزش
چرا اضطراب بر عملکرد ورزش اثر می گذارد ؟
عوامل موقعیتی اضـطراب
عوامل شخصی
روش های مقابله با اضـطراب
اختلال های اضـطرابی
تنش حرکتی
اختلال اضـطراب منتشر و حملات وحشتزدگی ۳۰
الگوب اضـطراب بک ، اختلالات تفکر
اضطـراب در امتحان
عوامل مؤثر بر اضطـراب امتحان
روشهای کاهش و درمان اضـطراب امتحان
استفاده از شیوه های صحیح مطالعه
اضـطراب و ترس از حضور
علایم اضطراب اجتماعی
مشکلات رفتاری اضطراب اجتماعی
علت اضـطراب اجتماعی چیست

سن اضـطراب اجتماعی و کمرویی
منابع

مقدمه :
همه انسانها اضطراب را در زندگى خود تجربه می‌کنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهاى تهدیدکننده و تنش‌زا مضطرب می‌شوند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است.
اضطراب شامل احساس عدم اطمینان، درماندگى و برانگیختگى فیزیولوژیکى است. به‌طور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سر دل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است.
بررسیها نشان می‌دهد که اضطراب در مردها، طبقات اقتصادى مرفه و جوانان کمتر است و در زنان، افراد کم‌درآمد و سالمندان بیشتر شایع می‌باشد.
علائم و نشانه های اضطراب
ـ عصبى بودن، آرام و قرار نداشتن
ـ تنش
ـ احساس خستگى
ـ سرگیجه
ـ تکرر ادرار
ـ طپش قلب
ـ بی‌حالى
ـ تنگى نفس
ـ تعریق
ـ لرزش
ـ نگرانى و دلهره
ـ بی‌خوابى
ـ اشکال در تمرکز حواس
ـ گوش به زنگ بودن

   


نظرات()  
پنجشنبه 14 آبان 1394  12:39 ب.ظ    ویرایش: - -

مقاله ای در مورد اخلاق

موضوع :

اخلاق

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : ۴۵

روش تکامل اخلاق:

۱ـ اخلاق یعنی احترام :

نخستین نکته مهم این است که جوهر اخلاق احترام است. احترام به خود، احترام به دیگران، احترام به همه اشکال حیات و محیطی که آنها را دربرگرفته است.

لازمه احتران به خویشتن این است که برای زندگی و شخص خود ارزشی قایل باشیم. «با دیگران چنان رفتار کن که می خواهی با تو رفتار کنند و به عبارتی آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند» یک اصل اخلاقی است که در تمامی مذاهب و فرهنگهای دنیا توصیه شده است. برای ترتبیت فرزندان شایسته به چیزی بیش از اخلاق احترام نیاز دارید. ایجاد اخلاق احترام گام مؤثری برای رسانیدن فرزندانمان به بلوغ اخلاقی است.

۲ـ تکامل اخلاقی فرآیندی تدریجی است :

نکته بسیار مهمی است که اخلاق احترام ناگهان و تمام و کمال در هیچ سن به خصوصی دیده نمی شود. تکامل اخلاق فرآیند تدریجی است که مرحله به مرحله به دست می آید. زیرا پایه های تکامل اخلاق از بدو تولد تا پایان سه سالگی استوار می باشد. بخش دوم به مراحل استدلالی اخلاقی مربوط است و این مرحله ای است که با دخالت پدر و مادر و سایرین از زمان پیش از مدرسه تا بلوغ صورت خارجی می گیرد. آنها می توانند در کنار خواسته های خود توجه به خواسته های دیگران را هم یاد بگیرند و در جاده دور و دراز منتهی به بلوغ اخلاقی قدم بردارند.

تجربه نشان می دهد که مراحل استدلالی شبیه نردبانی است که کودک برای صعود از آن باید از پله ها به ترتیب و تدریج بالا رود. به تدریج و به دنبال هر صعود، احترام کودک به دیگران بیشتر می شود. توجه داشته باشید که بچه ها هم مثل بالغها گاه به پایین سر می خورند و موقتاً در مرحله پایین تری قرار می گیرند. بعضی از بچه ها سریعتر از دیگران پله های تکامل را می پیمایند. اما تکامل اخلاقی مسابقه نیست، یک جریان و فرآیند است.

مهم این است که به ادامه حرکت او در مسیر تکامل کمک کنیم.

۳ـ به کودکان احترام بگذارید و از آنها احترام بخواهید :

یکی از اصولی ترین راههای ایجاد احترام در کودکان تا به خود و دیگران احترام بگذارند، احترام گذاشتن به آنها و تقاضای احترام متقابل از آنهاست.

دکتر کابرگ می گوید: «قدم نخست برای تربیت اخلاقی کودک برخورد اخلاقی با اوست.» برخورد محترمانه با کودکان مستلزم رفتار انسانی با آنهاست. به گفته یک مادر: «آویزه گوشم کرده ام که بچه های من انسانهایی هستند که حق و حقوقی دارند، عروسک خیمه شب بازی نیستند که با آنها هر طور که بخواهم رفتار کنم.»

رفتار انسانی با کودکان و رعایت انسان بودن آنها مستلزم برخورد منصفانه است، و به حکم همین انصاف باید با کودک به اقتضای سن و سال او رفتار کرد و بالغ نبودن او را در نظر گرفت. باید با کودک چنان رفتار کرد که احساس کند آراء و نظراتش را به حساب می آورید.

با این وجود، تصور باطلی است اگر خیال کنیم چون به بچه ها احترام می گذاریم، آنها هم به ما احترام خواهند گذاشت. مطمئناً شما هم بسیاری از بالغها را می شناسید که احترام با احترام پاسخ نمی دهند. با این حساب چه جای تعجب که بچه ها، که در مرحله تکامل نیافته اخلاقی خود هستند، احترام را با احترام متقابل پاسخ ندهند. بنابراین، برای ایجاد حس احترام باید ضمن آنکه به فرزندانمان احترام می گذاریم، از آنها احترام متقابل بخواهیم.

احترام خیابان دوطرفه است. تا احترام نگذارید، احترام نمی بینید.

در ارتباط با فرزندان، احترام متقابل را فراموش نکنید.

 

   


نظرات()  
پنجشنبه 14 آبان 1394  09:39 ق.ظ    ویرایش: - -

مقاله ای در مورد خودکشی

موضوع :

مقاله ای در مورد خودکشی 

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۳۴

چرا خودکشی
خودکشی یکی از جرائمی است که در اورپا و امریکا رقم بالایی را در میان سائر جرائم بخود اختصاص داده است. در امریکا هرساله حداقل ۳۰۰۰۰ جوان بدلیل آینده نامعلوم و زندگی بدون هدف دست به خودکشی میزنند. در کشور فرانسه هر روز ۴۳۸ نفر بدلایل مختلف اقدام به خود کشی میکنند. اما سئوالی اینجاست چرا؟
آن لور دانشجویی از پاریس که برای مدت کوتاهی به انگلستان آمده بود قبل از خود کشی خود در رودخانه تایمز لندن یک نامه ۱۳ صفحه ای از خود بر جای گذاشت که درآن نامه دلیل خودکشی خود را اعلام نموده بود. آن لور در قسمتی از نامه خود ا ینطور نوشته بود که من میخواهم به زندگی خود پایان دهم و تنها ترس من این است که بار دیگر خود را بر روی تخت بیمارستان ببینم
یک مامور پلیس که در رابطه با این پرونده تحقیق میکرد عنوان داشت که مرگ آن لور یک موضوع شوکه کننده و مرموز برای دوستان ، خانواده و اطرافیان او میباشد. خانم آن لور دارای یک زندگی خوب و راحت در فرانسه بود اما بگفته یکی از دوستان او کامل گرایی در زندگی و یا بعبارت دیگر زندگی تمام عیار و بی عیب احتمالا موضوعی است که او را به طرف این عمل سوق داده بود بگونه ای که در انتها تصمیم به خودکشی نمود
بسیاری از مردم اغلب در زمانی که کلافه میگردند و تصور میکنند که در بن بست گیر کرده اند آرزوی مرگ میکنند. ایشان بخاطر احساس بدی که در خود دارند تصور میکنند که مرگ میتواند برطرف کننده احساسات آنها باشد. اما حقیقیت این است که مرگ نمیتواند تبدیل کننده احساسات ما باشد چون آنها در درون ما هستند و نه در شرایط خارجی زندگی ما
حال بیائید به چند واقعیت در این زمینه نگاه کنیم

 

   


نظرات()  
پنجشنبه 14 آبان 1394  07:39 ق.ظ    ویرایش: - -

ADHD بیش فعالی چیست ؟

موضوع :

ADHD بیش فعالی چیست ؟

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۲۲

تعریف : ADHDاختلالی است که در آن پرتحرکی ، بی توجهی و رفتارهای ناگهانی بیشتر و شدیدتر از کودکان دیگر وجود دارد . ۳ تا ۵ درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند و در پسرها شایع تر است . ممکن است در بعضی بیشتر علائم پرتحرکی و رفتارهای ناگهانی و در گروهی علائم بی توجهی بیشتر دیده شود . علائم این بیماری قبل از ۷ سالگی شروع می شود ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدی ایجاد می گردد .
علت :
این بیماری سالهاست که شناخته شده و وعوامل متعددی در ایجاد آن نقش دارند . به نظر می رسد علت آن بیشتر قص در تکامل سیستم اعصاب باشد . کودکان مبتلا احتمالاً در قسمت هایی از مغز که مسئول توجه ، تمرکز و تنظیم فعالیت های حرکتی می باشد دچار نقص جزئی هستند . توارث و ژنتیک در این اختلال نقش دارد . همچنین در بعضی موارد در جریان حاملگی یا زایمان یا پس از آن صدمات جزئی به ساختمان مغز وارد می شود که می تواند باعث این مشکل گردد .
علائم :
مشکل اصلی کودکان عدم توانایی آنها در حفظ و تنظیم رفتارشان است ، در نتیجه اغلب نمی توانند رفتار مناسبی که لحظه به لحظه با شرایط محیط هماهنگ باشد نشان دهند . خوابیدن و غذاخوردن آنها منظم نیست به نظر میرسد در همه چیز دخالت می کنند و مراقبت دائمی نیاز دارند . از نظر هیجانی ثبات ندارند ، بطور ناگهانی می خندند یا گریه می کنند و رفتارشان غیرقابل پیش بینی یا ارزیابی است . سریع از کوره در می روند و نمی توانند پیامدهای رفتارشان را پیش بینی یا ارزیابی نمایند . در فعالیت های خطرناک شرکت می کنند و احتمال صدمه دیدن آنها زیاد است . قبل از فکر کردن عمل می کنند ،‌قبل از پایان سئوال جواب می دهند ،‌اشیاء را پرتاب می کنند و ناخواسته به دیگران صدمه می زنند ، پرفعالیت و پرتحرک هستند ، هرلحظه در حال رفتن هستند ، انگار موتوری درون بدن آنهاست که آنها را به حرکت دائمی مجبور می کند ، نمی توانند آرام بنشینند و بی قرار هستند .
اختلال تمرکز در این کودکان در کارهایی که فعالیت دائم و جدی مغزی را لازم دارد مشهودتر است . آنها ممکن است در تماشای تلویزیون ، بازی با کامپیوتر و فعالیتهای لذت بخش با کودکان دیگر تفاوتی نداشته باشند ولی در کارهایی که فعالیت مداوم مغزی و تمرکز لازم دارد ( انجام تکالیف درسی ) تفاوت آنها با کودکان دیگر نمایان می شود . به نظر می رسد مغز آنها اطلاعات محیطی را بیش از حد لازم می گیرد ، یعنی در انتخاب توجه به اطلاعات ضروری و بی توجهی و حذف اطلاعات غیرضروری ضعف دارند . رعایت قوانین منزل و مدرسه برای آنان مشکل است و برای پیروی از قوانین توجه بیشتری لازم دارند . در انجام تکالیف مدرسه ، تمرکز روی درس ، رعایت قوانین مدرسه و داشتن روابط اجتماعی مناسب با همکلاسی ها مشکل دارند . برای رسیدن به اهداف درازمدت برنامه ریزی نمی کنند.

   


نظرات()  
پنجشنبه 14 آبان 1394  06:39 ق.ظ    ویرایش: - -

پاورپوینت ایمنی خارجی قسمت جلوی خودرو

موضوع :

پاورپوینت ایمنی خارجی قسمت جلوی خودرو

( فایل پاورپوینت ppt قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۱۳

مقدمه:

در این گزارش به بررسی استراتژی های فنی برای حفاظت عابر پیاده در بعضی از مدل های خودرو به خصوص خودروی سیتروئن c6 پرداخته شده است. از نتایج تحقیقات به عمل آمده در زمینه ایمنی خارجی خودرو اینچنین بر می آید که باید طراحی سیستم های ایمنی به سمت ایجاد راهکارهایی برای افزایش زمان برخورد(از اولین برخورد عابر با خودرو تا لحظه برخورد وی با قسمتهای بعدی خودرو) برود. به همین منظور در این گزارش ابتدا به بررسی سیستم هایی که منجر به ایجاد تاخیر در برخورد می کنند پرداخته شده است.

 برای تامین ایمنی خارجی قسمت جلوی خودرو، با توجه به این که در هنگام برخورد عابر پیاده با قسمت جلوی خودرو، عابر بر روی کاپوت  و شیشه ی  جلو می افتد، در خودروهایی که دارای  کاپوت با طول بلند هستند، برخورد چهار قسمت از بدن عابر پیاده در راستای کاهش جراحات وارده به وی مورد بررسی قرار می گیرد:

۱- ارزیابی حفاظت از  پاها که شامل قسمت های زیر زانو می باشد.

۲- ارزیابی حفاظت قسمت بالایی پا که شامل قسمت های بالای زانو می باشد.

۳- ارزیابی حفاظت مربوط به سر انسان بالغ می باشد.

۴- ارزیابی حفاظت مربوط به سر بچه می باشد.

این گزارش بطور مختصربه بررسی آزمایش های مربوط به ارزیابی قسمت های مذکور پرداخته، سپس به تشریح راه حل های ارائه شده در راستای کاهش جراحات وارده به عابر که عبارتنداز :  سیستم جذب کننده های سپر و سیستم در موتور(کاپوت) فعال، می پردازد.

تاریخچه و سوابق:

اولین کسی که در اثر تصادف مرد، شخصی به اسم Bridget Driscoll در سال ١٨٩۶بود.سرعت تصادف ۶ کیلومتر بر ساعت بود.سیستم ایمنی خارجی از جلوی خودرو معمولا در طراحی خودرو محدود به عدم وجود قسمت های تند و تیز و برجستگی ها بوده  تا جراحات وارد به عابر پیاده تا حد امکان کاهش یابد، از اکتبر ۲۰۰۵ آیین نامه اروپایی برای حفاظت پیاده برای خودرو های جدید قابل اجرا شد، که در این آیین نامه چهار موضع ضربه در بدن انسان هنگام برخوردبا قسمت جلوی خودرو مشخص شده بود : ساق پا، استخوان ران پا، سر بچه و سر انسان بالغ .

   


نظرات()  

ساعت مچی زنانه

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات